fredag 23 mars 2012

OLJEBAR


Jag minns faktiskt inte om jag visat min oljebar tidigare...
Jag får skylla på att minnet blivit sämre så här på ålderns höst(vår?), jag fyller ju 40 om mindre än 2 månader!
Nåväl, den kommer från verkstaden som hörde till Caltex/Texaco i Björnänge.
När den lades ned och min far byggde sin verkstad 1980/81 så köpte han upp en del av utrustningen som fanns där, bland annat min oljebar.
Jag har använt den tidigare, när jag tog över verkstaden i början på 90-talet så köpte jag olja på 25-liters dunkar och då var det enkelt att fylla dessa behållare, men när försäljningsvolymerna ökade så blev det betydligt billigare att köpa oljorna på helfat istället.
Faten är ju enklare att hantera som dom är än att fylla över i dessa behållare så nu har den stått undanställd i ett uthus, sen -06 tror jag, då den åkte ut ur verkstaden.
Då hade jag inte använt den på flera år annat än som förvaringshylla, så den stod egentligen bara och tog plats.
Lite synd är det, för en gammal hederlig oljebar är ju en prydnad i vilken lokal som helst!
Nån gång ska den väl förhoppningsvis få lite omvårdnad i form av ny röd färg och några snygga Texaco-dekaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar