lördag 25 september 2010

Mackspaning Duved - Östersund.

Egentligen var jag tvungen att åka till Östersund för att köpa en säck hundmat, vad gör man inte för sin 16-åriga Schäfer/Golden-dam, så varför inte kombinera det med lite omvägar & fotografering i det vackra höstvädret?

Denna byggnad ligger efter gamla vägen mellan Mörsil & Ocke, vet ej vad det har varit.
Gammal mack???

Engströms gamla bilverkstad i Ocke.

OK-Pumparna utanför den nedlagda Konsumaffären i Mattmar där de blev placerade efter utbyggnaden av affären.

Gammal bild på Mattmars affär med pumparna på sin ursprungliga plats.
Denna bild hänger på väggen inne i affären nu.
En Norrman har köpt stället och har loppmarknad där, han hittade bilden när han städade.
När jag stannade till och fotade pumparna så kom han fram till mig och började prata om Imperialen och jag nämnde att jag var ute och fotade mackar & annat skoj, det var då han berättade om bilden och ville visa mig den. Tur man har ibland, att få se sånt! Hade aldrig hänt om jag åkt en modern bil.

Bilverkstad i Trångsviken.
Vet ej om det har varit bensinförsäljning där.

Esso/Statoil i Ytterån.

BP/Statoil i Mjälle, Frösön, Mjällevägen 1.

Nedlagd Gulf/Q8 på Frösön, Frösövägen 63. Jag tror den hann bli OKQ8 också innan den lades ned.

BP/Statoil på Frösön, Frösövägen 34.

BP/Statoil Hofvallen, Östersund.

Där slutar vi med första delen, sen börjar hemresan mot Duved.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar