söndag 10 oktober 2010

Vauxhall Victor 2300 Aut. -75

Vauxhall Victor 2300 Automatic -75
Detta underliga nylle tillhör en Vauxhall Victor som jag ägde för några år sen.
Blev iordninggjord och lackerad sedan undanställd 1987, sen stod den i en väl ventilerad lada tills jag fick köpa den för 1 krona.
Den hade startats upp och varmkörts 1 gång om år men inte rullats något.
Tvättade av fettet som bildats på brytarkontakten sen startade den så fint!
Behöver jag säga att lagret med damm på karossen var ganska tjockt efter 18 år?
Bromsarna behövde smörjas upp och däcken behövde bytas, hyfsat skumpig färd med de plattor som bildats på däcken under alla år bilen bara stått.
Jag hade en uppsättning 14" Opel hjul med hyfsade däck som sitter på på bilderna.
Besöket på bilprovningen gick som en dans, absolut inget att anmärka på.
Jag körde med den en sommar sen såldes den till en Vauxhall & Citroën samlare i Selbu, Norge.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar