tisdag 28 januari 2014

En Göteborgsresa, del 9

Nu har jag kommit fram till Västra Ämtervik.
Jag satt i andra tankar och missade att svänga av vid adressen Berga 40, alldeles vid E45:an, där det en gång var en mack, okänt för mig vilket märke.
Jag orkade inte vända och köra tillbaka så därför blev det ingen bild, bild blev det däremot på Bymacken vid den lilla lanthandeln.
Kul att se en lanthandel i drift!

Bilisten/Bymacken på Gamla Landsvägen 60
På adressen Gamla Landsvägen 17 har det också funnits en mack en gång i tiden, inga spår finns kvar av den.
Kanske var det Texaco, som fanns i byn redan på 30-talet, som via Caltex åter blev Texaco och levde kvar fram till tidigt 70-tal, som låg där?

Kanske var det då Esso, senare Statoil , som huserade på Berga 40?
Statoil fanns faktiskt här 1989 och kanske några år till, dock inte 1997 enligt min stationsförteckning från då.

Nästa stopp blir Bäckebron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar