lördag 25 januari 2014

En Göteborgsresa, del 6

Vädret blir sämre med tilltagande snöfall, Bjälverud passeras utan närmare kontroll då jag inte har någon adress till BP som fanns där från iallafall 50-talet fram till början av 80-talet.
Kanske finns det inte ens några synliga spår kvar?

Vidare till Stöpafors där jag hittat 2 adresser, gamla Bilisten numera Bymacken med adressen Stöpafors 250, där det blev en bild i det gråtrista snövädret.

Den andra adressen, Stöpafors 227, visade sig vara en nedlagd lanthandel, numera privatboende.
Kände mig lat just då och orkade inte kliva ur bilen för att ta en bild på huset.
Kanske var det en Konsumbutik en gång i tiden, kanske var det OK som stod för bensinen, jag har ingen aning...
Jag vet inte heller när den var i drift.

Bilisten/Bymacken i Stöpafors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar