fredag 24 januari 2014

En Göteborgsresa, del 5

Mellan Överbyn och Torsby ligger Kollerud, där det funnits Caltex/Texaco så sent som 1989, jag har hittat 2 adresser där drivmedelsförsäljning förekommit, Kollerud 8 & Kollerud 10.
Jag fördjupade mig inte närmare i det utan fortsatte till Torsby istället.

Gamla Shell där även adressen Gräsmarksvägen 1 förekommer.
Shell/Bilisten/Q Star på Gräsmarksvägen 3

Statoil/OK/OKQ8 på Kyrkogatan 16

Nedlagd Koppartrans/Shell på Norra Ringvägen 10

Q8/OKQ8/Tanka på Toria Center
I övrigt så har BP funnits, vet ej någon adress, från 50-talet och fram till mitten av 70-talet.
Texaco/Caltex från 30-talet och framåt, vid Torget, sista uppgift jag har på Texacos närvaro i Torsby är sent 70-tal.
Nynäs låg på Tingshusgatan 11, Harry Jönsson hette innehavaren i mitten på 50-talet.
Uno-X låg på Vitsandsvägen 76, en gång i tiden hette innehavaren Boris Nilsson.
Slutligen 3 adresser som jag inte vet vilka bensinbolag som legat på:
Järnvägsgatan 4
Norra Torggatan 1
Vitsandsvägen 13

1 kommentar:

  1. Uno-X låg på Vitsandsvägen 76. Dom lade ner för cirka tio år sedan.

    SvaraRadera