söndag 29 januari 2012

Morfars gamla Dino

Igår fyndade jag instruktionsbok och förteckning över serviceställen tillhörande min morfars gamla Dino, gömt långt inne i ett köksskåp!
På 70-talet, närmare bestämt 1976, köpte min morfar en ny Dino, tyvärr var det varken en Ferrari eller en Fiat.
Istället var det en Stiga av modellen RA dino, "A" stod för Aspera, som i motorns fabrikat.
Det fanns även en RB där "B" följaktligen stod för Briggs & Stratton.
Hur denna litteratur tillhörande en gräsklippare har överlevt och fortfarande finns kvar efter ca.35 år borde vara ganska unikt!
Att det inte försvunnit i någon flytt?
Första flytten när mormor och morfar sålde huset och flyttade till lägenhet, sen från lägenhet till serviceboende för att slutligen ett bra tag efter deras bortgång plötsligt dyka upp i mitt köksskåp!
Gräsklipparen finns också kvar i min ägo, fortfarande i gott skick och fullt fungerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar