söndag 23 december 2012

Bollnäs - Caltex

Möjligheten finns att det inte var macken som var huvudmotivet... :D

Bild från Tobbe_Söderhamn


Augusti 2011 tog jag en bild på macken som numera heter Preem.
Området den ligger i heter Karlslund.

Caltex/Texaco/Preem på Järnvägsgatan 41 i Bollnäs, tidigare Nygatan 41

 Slutligen så vill jag önska mina läsare en riktigt God Jul!

PS: Jag kom på så här dagen efter att det kanske borde ha varit ett julmotiv i inlägget...men tänk så här, det sägs ju att förr i tiden badade man en gång om året och det var till jul = kopplingen till badplatsen på den första bilden.
Folk åt & drack gott, umgicks med familj & vänner, bytte julklappar med varandra, kort sagt...det var "Preema" liv = kopplingen till den andra bilden.


6 kommentarer:

  1. Jag önskar dig detsamma!

    SvaraRadera
  2. Klart det var macken som var intressant...vem är intresserad av en badplats!? (eller vad det nu är?) Ha en riktigt God Jul!!

    SvaraRadera