söndag 23 december 2012

Bollnäs - Caltex

Möjligheten finns att det inte var macken som var huvudmotivet... :D

Bild från Tobbe_Söderhamn


Augusti 2011 tog jag en bild på macken som numera heter Preem.
Området den ligger i heter Karlslund.

Caltex/Texaco/Preem på Järnvägsgatan 41 i Bollnäs, tidigare Nygatan 41

 Slutligen så vill jag önska mina läsare en riktigt God Jul!

PS: Jag kom på så här dagen efter att det kanske borde ha varit ett julmotiv i inlägget...men tänk så här, det sägs ju att förr i tiden badade man en gång om året och det var till jul = kopplingen till badplatsen på den första bilden.
Folk åt & drack gott, umgicks med familj & vänner, bytte julklappar med varandra, kort sagt...det var "Preema" liv = kopplingen till den andra bilden.


7 kommentarer:

  1. Jag önskar dig detsamma!

    SvaraRadera
  2. Klart det var macken som var intressant...vem är intresserad av en badplats!? (eller vad det nu är?) Ha en riktigt God Jul!!

    SvaraRadera
  3. Det var väl IVAR ÖHMAN, som var chef för CALTEX macken på 60-talet???

    SvaraRadera