tisdag 2 juli 2013

IKEA-resan del 1: Gällö

I lördags var det dags för mitt första besök någonsin på ett IKEA varuhus, i Sundsvall eftersom det är närmast, för att köpa nya köksstolar samt bord och stolar till altanen.
Egentligen hade jag väl kunnat hitta möblerna på närmare håll, i Östersund t.ex. men hur kul hade det varit?
Dessutom hade jag en nyinförskaffad bil som jag skulle sälja, och ville provköra så jag visste att var ok med den.
Så sagt och gjort, jag och kameran placerade oss i Mondeon och styrde österut, kameran var med för mackspaning kändes som ett måste.
Tråk-E14 med dagens sträckning valdes på ditresan medan skoj-E75 med sträckning genom byarna blev valet för hemresan.
Eftersom gamla Gulf/Q8 i Dalhemsviken är riven och det bara finns en tråkig grusplan där nu så blev första stopp på nedresan Gällö.
Om jag inte missuppfattat saken så låg Gulf i byggnaden på första bilden.
Nästa bild visar garaget som tillhörde Fina, vars innehavare hette Bo Eliasson enligt telefonkatalogen från 1978.
Sista bilden är på den enda macken i Gällö som fortfarande är i drift, nämligen IC/OK/OKQ8.

Revsundsvägen 2 i Gällö

Revsundsvägen 1 i Gällö

IC/OK/OKQ8 vid E14 i Gällö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar