torsdag 23 april 2015

Registreringsnummerfunderingar

Det tjatas om att tillgängliga registreringsnummer håller på att ta slut och att man håller på att titta på en lösning för detta.

Ett tips som är en liten hjälp på väg, är att återinföra de gamla skyltarna med länsbokstav.
Jag tänker mig detta för veteranfordon 1973 och äldre, för det var ju 72-73 de skyltarna ursprungligen försvann.

Trivselfaktorn för veteranfordonet blir högre och det blir fler tråk-nummer tillgängliga till nya tråk-bilar.

A win-win situation kort sagt!

4 kommentarer:

  1. Ett mkt trevligt förlag och detta skulle ju göra att fordonsträffarna blev så mycket intressantare.

    SvaraRadera
  2. Ett bra förslag tycker jag. Jag kommer ihåg när jag som ung besökte Stockholm med bil från Ångermanland. Alltså med länsbokstaven Y. Då kallades jag klyktattare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att använda klyktattare som benämning, på speciellt Sundsvallare, lever i viss mån kvar ännu här uppe, men i en mer vänskaplig form än vad jag tror avsågs på den tiden.

      Radera
  3. Jag var inne på de tankegångarna också, det skulle vara ganska trevligt.

    SvaraRadera