onsdag 14 oktober 2015

GLISSJÖBERG

Imperial58 var och utforskade Härjedalen medelst Range Rover under några dagar i slutet på september, givetvis var kameran med och bensinmackarna stod i fokus.

Glissjöberg blev stopp nr.3.

Jag hade tänkt att bara passera Glissjöberg, för jag misstänkte att Texaco som fanns här på 30-talet kunde vara svårt att se några spår av men när jag såg denna gamla verkstadsbyggnad intill Glissjöberg 502, så blev det till att stanna till ändå, vilken verksamhet som funnits här har jag ingen aning om.

Tholssons lanthandel med adress Glissjöberg 300 sålde bensin en gång i tiden, troligen var det där Texaco hade sin pump.




3 kommentarer:

  1. Undrar vad som finns under plåten?

    SvaraRadera
  2. Det är en härlig titt i backspegeln varje gång jag tittar in på din blogg. I mitt inlägg idag länkar jag till den.

    SvaraRadera