tisdag 30 augusti 2016

3 dagar i Norge, del 14 - Bud

Imperial 58 var på en minisemester i Norge i början av vecka 32 och lekte turist och fotograferade hav, broar & berg.
Men, hav förtröstan, det slank med några mackar också!

Framme i Bud där det var lämpligt att övernatta, men först blev det en bild på YX macken, som tidigare hette Best.
Svängde först in på campingen alldeles vid själva byn, det visade sig vara något som hette "Plus Camp" och var väldigt dyrt.
Resans drygaste receptionist jobbade där också...
Jag visste dock att det skulle finnas en till camping i närheten, och en bit utanför samhället så hittade jag den.
Blåhammer Camping heter den och var mer i min stil, liten och mysig till bra priser, precis när jag stannat till vid den lilla receptionen så kom en tjej cyklande i full fart från ett hus i närheten för att ta emot mig, trevlig och service minded!
Då det började regna igen så skippade jag det medhavda tältet och hyrde en stuga istället, för bara något mer än vad det skulle ha kostat att tälta på den andra campingen...
Gott skick på stugan som hade spisplattor och kylskåp, så kvällsmat och frukost kunde handlas och förtäras, även servicehuset höll god standard och var välstädat och fräscht.


YX på Kippersundvegen 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar