söndag 22 januari 2017

Kristinehamn

Tre år sen sist, men i år var det Automässan i Göteborg igen.
Jag körde bil som vanligt, kameran var med som vanligt och bensinmackarna var i fokus också som vanligt.

Kristinehamn blev första stopp, där jag även övernattade på vägen ner till Göteborg.

Shell/St1 på Karlstadsvägen 51

Statoil på Stationsgatan 13

JET/Ingo på Stationsgatan 6

OKQ8 på Västerlånggatan 4

Q Star på Fastingsgatan 41

Nedlagd Koppartrans på Närkevägen 25

Shell/Bilisten på Bodalsvägen 8(Enligt Eniro)

Nedlagd Nynäs /OK på Bodalsvägen 1(Enligt. Eniro)

Tanka på Västgötagatan 45

Bojortgatan 4 med sin nedlagda Caltexstation orkade jag inte ta nån bild på, då den ligger vid vad som måste vara Kristinehamns absolut mest trafikerade korsning.
Djurgårdsvägen 57A där det tidigare låg en Murcostation blev det heller inget stopp vid då den är riven sen länge.
Storängsgatan 2A-2B har också haft en bensinstation, också borta.
Nolbygatan 31 har byggnaden kvar men jag glömde helt enkelt bort den, så därför ingen bild.
Stationsgatan 2 finns också med på Spimfabs lista över sanerade mackar, men det är järnvägsstationen!
Stod det möjligen en bensinpump utanför den för länge sedan?
Skaraborgsvägen/Södra Ringvägen, där låg Mobil, K. Axelsson & G. Larsson
Skaraborgsvägen 5, där låg en Nynäsmack.
Karlskogavägen har haft en Koppartransmack.
Östra Ringvägen/Närkevägen, Hydro.

Idag 170123 hittade jag igen mina  3år gamla efterforskningar om Kristinehamn.
Dessa missade jag:
Hamnvägen 1, OKQ8
Skaraborgsvägen 4A, Uno-X
Skaraborgsvägen 11, BP (PA Jonsson Bensin AB)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar