söndag 20 augusti 2017

6 Dagar, 6 Län, 8 Landskap & 164 Mil - Del 5

Kombinerad bilträff- & mackspaningsresa, precis som det ska vara!
Slutmålet var Degerfors och Svenska AMC/Rambler Sällskapets sommarträff som hölls på Degernäs camping.
Som vanligt valde jag inte de närmaste och rakaste vägarna, varken dit eller hem, utan lite alternativa längre kringelkrokar för att helt enkelt få se lite mer av vårt avlånga land.

6 dagar var jag ute som sagt
6 län besöktes, Jämtlands, Västernorrlands, Gävleborgs, Dalarnas, Värmlands & Örebro län
8 landskap, Jämtland, Härjedalen, Medelpad, Hälsingland, Dalarna, Västmanland, Värmland & Närke
164 mil hade jag kört när jag kom hem igen.

GAGNEF:
Preem finns kvar för den som måste fylla tanken, tidigare var adressen Fabriksvägen 1
Shell, numera pizzeria, blev det stopp för lunch på.
Har ätit där ett par gånger tidigare genom åren och inte blivit besviken, ej heller denna gång.
Gulf låg på adressen Gräv 201, numera en restaurang som heter Trollkrogen som jag inte vet om den är öppen ens.
Nynäs har också funnits i Gagnef, vet ej var, kanske på:
Kyrkbyvägen 16, där det också har legat en mack.
Pratts såldes av Olof Bergkvist 1928.



Caltex/Texaco/Preem på Ernst Hedlunds väg 1

Nedlagd Shell på Gröntuv 191


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar