torsdag 31 augusti 2017

6 Dagar, 6 Län, 8 Landskap & 164 Mil - Del 12

Kombinerad bilträff- & mackspaningsresa, precis som det ska vara!
Slutmålet var Degerfors och Svenska AMC/Rambler Sällskapets sommarträff som hölls på Degernäs camping.
Som vanligt valde jag inte de närmaste och rakaste vägarna, varken dit eller hem, utan lite alternativa längre kringelkrokar för att helt enkelt få se lite mer av vårt avlånga land.

6 dagar var jag ute som sagt
6 län besöktes, Jämtlands, Västernorrlands, Gävleborgs, Dalarnas, Värmlands & Örebro län
8 landskap, Jämtland, Härjedalen, Medelpad, Hälsingland, Dalarna, Västmanland, Värmland & Närke
164 mil hade jag kört när jag kom hem igen.

SUNNANSJÖ:
OKQ8 hade en automatstation på motsatt sida av Coop i förhållande till där Dalvik Oil har sin anläggning nu. 
OK misstänker jag låg i den lokal som Coop huserar i nu, kanske även IC låg på samma plats?
På Hyttvägen 1 vet jag inte vilket bensinbolag som höll till, ej heller på
Väsmanvägen 51, där det också funnits en mack.
Nynäs & Uno-X är de 2 andra bolag jag hittat som har funnits här.

Dalvik Oil på Botbergsvägen 3

OK/OKQ8 på Botbergsvägen 3

Nedlagd mack på Hyttvägen 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar