tisdag 2 oktober 2012

Såg en såg

Det var en gammal gråsvart byggnad vid älvens strand som jag såg på avstånd från grusvägen jag körde på.
När jag åkt runt tillbaka över bron, parkerat bilen och promenerat en bit i skogen så hittade jag byggnaden som visade sig vara en gammal "Husbehovssåg".
Det gick inte att få med hela framsidan på en bild, då sågen står så nära vattnet, jag hade inte stövlar på mig och är ej heller simkunnig så plumsa i vattnet var det sista jag kände för att göra, därför backade jag ut så långt jag kunde på ett par stenar för att ta bilderna.










1 kommentar:

  1. Otroligt vilka människor det fanns förr som med enkla medel kunde bygga dessa vattensågar. Många sågar/kvarnar har fallit i glömska och fått förfalla men en del finns och drivs fortfarande och det är ett mäktigt skådespel att få se.

    SvaraRadera