lördag 9 februari 2013

Återfall

Avhållsamheten mot ryss-mackforskning höll i sig väldigt länge...inte!
Ett inlägg till får det bli!

FAETON & AERO som jag skrev om tidigare har för att göra saker och ting enklare även mackar skyltade på detta vis.
Som om det inte vore nog med SLAVNEFT så fanns även:
STAVNEFT, på ryska: СТАВНЕФТЬ, en bild på ett par mackar finns HÄR & HÄR.

BASHOIL, på ryska: БАШОЙЛ, hade också ett eget stationsnät.
Hittar ingen mackbild men ett designförslag finns HÄR.

Varför "fanns" och "hade"?
Jo, TNK-BP var tydligen på hugget för 5 år sen och skulle köpa  Stavneft, Bashoil samt Oktan.
Jag vet inte hur det gick med affären, men Oktan verkar ju leva vidare med stationer under eget namn.

EKIP, ЭКИП, hittar jag inte mycket om förutom en bild HÄR.

S-OIL som konstigt nog heter Ю-НЕФТЬ på ryska, fråga mig inte om logiken i det...
Eget stationsnät säger dom på sin hemsida, men dom skriver även om tvångsförsäljning av bensinstationer och erbjudande om förvärv av stationer från Union, ett företag som jag inte hittar nånting om.







MMNS, ММНС СЕТЬ, bild HÄR samarbetar med flera andra kedjor och har bytt namn till:
IFS
Detta företag hittade jag idag.




PROFITOIL, hittade jag också idag.

Bild HÄR.

INTOP, hittade jag också idag...många bolag finns det...

VALENTA får bli det sista från Ryssland, det 70:e bolaget om jag räknat rätt!



Det fanns fler än jag trodde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar