torsdag 13 november 2014

Mackspaning Kvicksund

Västerås passerades i all hast och jag svängde av på gamla vägen som går genom Dingtuna, antingen var jag ouppmärksam eller så har dom rivit den nedlagda Shell/Bilistenmacken på Stationsvägen 12, missade den gjorde jag i alla fall.

I Törunda, vid korsningen, med adress Törunda 8 har det också legat en bensinstation, nämligen Fina,  förmodligen med nån sorts servering då byggnaden är ganska stor, och numera rejält ombyggd.

I Kvicksund får man numera nöja sig med en OKQ8 automatstation om man vill fylla tanken lokalt.
Tidigare fanns det Gulf, Q8, OK, Shell & Uno-X att välja på.
På Tumbovägen 2, utanför ICA, fanns det tills ganska nyligen en automatstation med ett par pumpar under ett tak, dock vet jag inte vilket bolag.
Gulf låg på Kvicksundsstigen 9.
En annan mack låg på Kvicksundsstigen 4, vet ej vilken.
I Stensjö, strax norr om Kvicksund, fanns det också en mack.

OKQ8 på Rasholmsvägen 9

ICA-butiken besöktes och förnödenheter inhandlades och stuvades undan i husvagnens kylskåp.
Då det var vid lunchtid och det låg en restaurang bredvid ICA där vid södra brofästet, så intogs en spännande och lite annorlunda men supergod pizza där.
Tonfisk, lök, tabasco & citron var det på den!

Jag styrde vidare på den gamla vägen och passerade Tumbo, där inga spår syntes av macken som en gång fanns där, Shell tror jag att det var.
Jag fortsatte den gamla vägen och kom ut på E20 vid Lilla Åby, för att sen svänga av på 56:an vid Skvalbacken söder om Kungsör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar