lördag 22 november 2014

Mazda 323 GTX 1.6i -86

Det är en pigg och skojig liten bil GTX:en!
Blank och fin blev den också efter det att jag maskinpolerade den.
Besiktning är inbokad, sen funderar jag på att sälja den, då jag har lite för många bilar just nu.
Lite mekaniskt har jag också gjort åt den, höger yttre drivknut är ny, liksom kamrem, spännrulle, generatorrem & ventilkåpspackning.
Allt, och då menar jag ALLT, i tändsystemet är nytt, då bilen inte startade då jag köpte den.
Motorstyrdon och systemrelä är bytt till begagnade fungerande delar från skroten.
Sommar & vinterdäck, alla på likadana originalfälgar, motorvärmare med kupéuttag finns.
Nya Rensi golvmattor har jag lagt i då original gummimattor saknades.
De digitala instrumenten fungerar liksom även de elektroniska stötdämparna som är ställbara i 3 lägen.
Elspeglar, elhissar, elmanövrerad glastaklucka, centrallås finns, så den är välutrustad.
Den enda rosten var ett hål i golvet på vardera sidan i golvet fram bakom framhjulen, dessa har jag givetvis helsvetsat i ny plåt i och rostskyddat efteråt.
Såld ny i Östersund och har varit förskonad från saltade vägar.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar