söndag 11 september 2016

3 dagar i Norge, del 23 - Åndalsnes

Imperial 58 var på en minisemester i Norge i början av vecka 32 och lekte turist och fotograferade hav, broar & berg.
Men, hav förtröstan, det slank med några mackar också!

Skyfallet avtog frampå natten och Trollstigen kunde öppna under förmiddagen.
Frukost intogs i stugan och sen bar det av uppåt igen, för att mötas av snö,  även på vägen men där hade den blivit till slask, men man kunde se spår av små plogkanter uppe på toppen.
Vädret var hyfsat på färden nerför så man kunde se de vackra vyerna, men när jag närmade mig Åndalsnes så började det regna igen.

Förvånansvärt många mackar i en tätort med knappt 2300 invånare var min första reaktion när jag tittade runt i Åndalsnes, 4 st och dessutom är alla bemannade!
Statoil hade som synes inte hunnit skylta om när jag var där.
På Isfjordvegen 2 låg det för längesedan en BP-mack.


Statoil på Øran Øst

Fina/Shell på Øran Vest

Esso på Øran

Nedlagd mack på Romsdalsvegen 9

Mobil/Hydro Texaco/YX på Romsdalsvegen 5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar