torsdag 2 juni 2011

20 MIL

Blev lite rastlös och irriterad på regnandet som pågick hela förmiddagen i Duved så när solen började titta fram  på eftermiddagen tog jag helt sonika och satte mig i bilen och åkte på en liten mackspaningsrunda, nästan precis 20 mil blev det på nån kilometer när.
Först var det en transportsträcka längs E14 ner till Mörsil och där svängde jag in på Alsenvägen, alldeles efter Bleckåsen svängde jag av igen mot Kaxås via Kluk.
Macken i Kluk har jag med i ett tidigare inlägg så vi börjar i just Kaxås.
Hjälp mottages tacksamt om felaktigheter föreligger!
BP/Uno-X i Kaxås, som numera heter Birgerssons Bensin

Nedlagd  Shell/OK/OKQ8 i Kaxås
Gammal bild på Shell HÄR.


Okänd byggnad i Kaxås, gammal kiosk?

Vidare gick färden till Änge där det funnits både Nynäs & OK/OKQ8 enligt mina gamla kartor.
Nedlagd OK/OKQ8 i Änge

Pumpen låg livlös på marken...snacka om mackdöd!

 
Sedelautomaten stod i ett hörn...

Tyvärr hittade jag inget som kunde ha varit en Nynäsmack, men däremot denna Shell dieselpump.
Nya uppgifter! OK/OKQ8 i Änge kan tidigare ha varit Nynäs, telefonnumret från när den var bemannad är detsamma.
Shell diesel i Änge

Efter den omskakande upplevelsen att ha funnit bensinpumpsliket ligga i gräset så fortsatte min resa mot slutmålet och vändpunkten Tulleråsen.
Esso i Tulleråsen, hittade uppgifter på att det även varit Uno-X vid något tillfälle
Birgerssons även här numera

Olofssons lanthandel  i Tulleråsen
Nosen vändes hemåt, först tillbaka till Änge och sen svängde jag av mot Nälden och körde tills jag var ute på Alsenvägen igen. Gjorde ett stopp i Alsen, där är det numera Alltank som levererar bränslet.
Alltank i Alsen, f.d. Caltex/Texaco
Fortsatte hemåt men svängde av mot Mattmar för att ta en bild på asfaltplätten där pumparna stod tidigare, se förra inlägget & för att se om jag hittade igen en Volvo 245 GLT6 -80 som en Bloggföljare skaffat.
Volvon hittade jag och den trevlige ägaren träffade jag, den bilen kan bli riktigt fin med en inte alltför stor arbetsinsats!
Och ja, jag var snål och åkte Golf! So what?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar