söndag 19 maj 2013

Fullt upp!

Det blev en hektisk helg där hela lördagen ägnades åt offroad-körning i Döviken, väl tillbaka i Östersund på kvällen så kollandes vårcruisingen in sittandes på en pizzerias uteservering i den ytterst välkomna sommarvärmen!
Idag hämtades båten utanför Östersund och nu är jag äntligen hemma igen.
Det gick bra att dra hem båten, men det blev lite segt med oregistrerad, obromsad trailer i max 30 knyck i 12 mil...
Kom t.o.m. ihåg att köpa en LGF-skylt som jag satte baktill på båten!


3 kommentarer:

  1. 12 mil i 30 knyck, och du överskred inte denna hastighet under hela resan...? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag räknade snabbt ut att 30 mph passade mig bättre... :D
      Ett torrsprucket däck på trailern + morrande hjullager på bägge sidor gjorde att jag faktiskt höll igen på gasandet, och bra var väl det, för alldeles innan Mörsil stod det 2 älgkalvar på vägkanten och tittade på mig.

      Radera
  2. Det blir sjösättning nu då?

    SvaraRadera