onsdag 21 augusti 2013

Semesterresa i norr - Stensele

Snart framme vid vändpunkten Storuman, men först "förorten" Stensele.
På Blå vägen 63 finns bara verkstadsbyggnaden kvar av gamla BP.
BP fanns i Stensele redan 1956 enligt en karta jag har, 1989 är den nyaste uppgift jag har.
Sen blev det tydligen Uno-X, så sent som 2003 har jag uppgift om det fortfarande fanns kvar.
De övriga 2 vet jag inte vad det varit, en av dom borde ha varit Caltex/Texaco som var igång från sent 50- tidigt 60-tal fram till första halvan av 70-talet, kanske den på nr. 76?
Texaco fanns förresten i Stensele redan 1938 enligt min karta från då.
Den på nr. 127 har jag ingen aning om vad den har varit.

BP/Uno-X på Blå vägen 63

Nedlagd mack på Blå vägen 76

Nedlagd mack på Blå vägen 127

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar