lördag 31 augusti 2013

Semesterresa i norr - Vilhelmina

Mellan Storuman och Vilhelmina ligger en lite by som heter Skarvsjöby, där låg det en BP-mack fram till 70-talets mitt ca., jag såg inga spår av var den kunde ha legat när jag passerade så det blev ingen bild.
Men i Vilhelmina blev det några bilder, vi tar dom väl i fel ordning i förhållande till hur jag åkte och börjar med den sista först, bara det att den har jag ingen bild på för att byggnaden som står där nu inte ser ut som en gammal mackbyggnad.
Det är alltså Volgsjövägen 82(A) jag pratar om, Nynäs var det som såldes där..

Volgsjövägen 58 är betydligt enklare, tidigare OK, numera OKQ8.

OK/OKQ8 på Volgsjövägen 58

Lite märkligt är att även gamla Gulf/Q8 bara en liten bit ifrån på Volgsjövägen 41 fortfarande också är i drift, dock ej bemannad.
Gulf/Q8/OKQ8 på Volgsjövägen 41

På Volgsjövägen 36, låg Esso en gång i tiden, Busstation var det tydligen också.
Inget finns kvar då det nu på den platsen ligger en stor ICA-affär, ICA Tallen.


På Volgsjövägen 35 hittar vi gamla BP, numera Statoil.
BP/Statoil på Volgsjövägen 35
På Volgsjövägen 27 låg Shell en gång i tiden, nu är det bara en asfalterad parkering där.
Kanske var det även där Bilisten låg så att macken döptes om på slutet?
Den enda adressuppgift jag har på Bilisten är nämligen "Kvarteret Smeden", vilket inte säger mig någonting.

På den något luddiga adressen "Torget" har det också legat en bensinmack, vet ej vad eller exakt var.

Caltex har också funnits representerat, vet dock ej på vilken adress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar