torsdag 4 december 2014

Mackspaning Skänninge

Efter Mjölby åkte jag vägen över Skänninge på väg tillbaka till Sjögestad.

BP fanns här på 50-talet och tidigt 60-tal, vet ej adress.
Gulf fanns här under 60-talet på Bjälbovägen, vet ej nummer.
Koppartrans fanns här i alla fall 1970 på Mjölbygatan, vet ej nummer.
Shell låg på Mjölbygatan 13, från i alla fall 1970 fram till ca. 1994.
OK hittar jag uppgifter på att det funnits här 1989, vet ej adress.
Din-X har också funnits här 1989, vet ej adress.
Vad Q Star-macken var tidigare vet jag inte.
Nynäs på Gröngatan 4 var igång in på 70-talet.
Statoil på Linköpingsgatan 25 var igång 2005, vet ej hur länge till efter det.
Texaco/Caltex hittar jag uppgifter på att det fanns här under 30- & 40-talet, men inte under 50-talet, tillbaka igen 1960 och fanns kvar till Texaco försvann från Sverige, adressen var hela tiden Motalagatan 15.
Om det skett någon  nummerändring så det är nuvarande Preem vet jag inte.


Q Star på Mjölbygatan 26

Nedlagd Nynäs-mack på Gröngatan 4

Preem på Motalagatan 17

Nedlagd Esso/Statoil-mack på Linköpingsgatan 25

Nedlagd Esso/Statoil-mack på Linköpingsgatan 25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar