torsdag 25 augusti 2011

SVISTA

Vi är fortfarande på dag 2 på min Vaxholmsresa och jag har nu nått fram till Svista.
Den nedlagda OKQ8-macken var ju lätt att se, liksom motellet mitt emot.
Däremot var det bara en stor asfalterad yta bakom motellet där Preem hade legat, allt var borta och jag kunde inte ens ana att det funnits en mack där!
Vad jag inte vet är om Texaco låg på samma plats som Preem?
OKQ8 var dessförinnan Q8 & innan det Gulf, som tydligen dessutom var ett s.k. Gulf Inn.
Gulf/Q8/OKQ8 i Svista
Svista Värdshus & Motell

Nästa gång blir det ett urval av Uppsala-mackar, långt ifrån alla, till det var jag för trött ty kvällen närmade sig raskt och jag ville även hinna med att hitta ett bekvämare boende än att sova dubbelvikt i baksätet på bilen som jag gjorde natten innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar