fredag 13 juli 2012

Nordingrå

Ådalenresan fortsätter.
På min krokiga väg ut mot kusten så har jag nu hamnat i Nordingrå, eller som jag uttalar det: Nordin-grå, en färg uppkallad efter en kille jag känner som heter Nordin i efternamn.
På vägen hit passerade jag byn Järesta där det funnits en BP, senare Uno-X mack vid en bilverkstad som hette Fröbergs Bilverkstad & Co.
Jag tror jag såg var den legat men orkade inte stanna, det började bli sent och jag ville snart ställa upp husvagnen för natten.
Nåväl, Nordingrå har i alla fall en klart & tydligt nedlagd mack som ligger på en plats som kallas Vallen.

Gulf/Q8/OKQ8

Gulf/Q8/OKQ8

Längre in i byn, fast det blir åt andra hållet och det jag egentligen såg först när jag kom dit, ligger en helt nyanlagd Bymacken, så färsk att den inte hade hunnit öppna än när jag var där!
Bymacken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar