fredag 6 juli 2012

Ramvik

Efter lite kringelkrokar på småvägar så kom jag ut på stora vägen igen precis vid denna gamla mack.
Det stod en karl utanför och klöv ved som visade sig vara nuvarande ägaren, så det blev en liten pratstund.
Shell hade det varit och den lades ned på 70-talet.

Shell på Högsjövägen 24

Shell på Högsjövägen 24
På Högsjövägen 12 låg det en Nynäs-mack, men där var allt borta sen länge, inte ett spår kvar.

Det har även funnits BP med postadress Ramvik men där vet jag ingen gatuadress.

Strax ovanför Ramvik, i Västby med adress Västby 231 har det också funnits en mack.
Den adressen hittar jag inte och jag vet inte vilket bensinbolag det var heller.

3 kommentarer:

  1. Men oj vilket fint ämne till att återskapa - lagom stor...

    SvaraRadera
  2. Anonym4/1/15

    Macken i Västby var en BP. Där var också bilverkstad och tidigare även bilförsäljning. Min pappa köpte en DKW där 1954.

    SvaraRadera