torsdag 21 juni 2012

Bispgården


Som jag tidigare nämnde så har jag varit borta på en knapp veckas semester, givetvis var kameran med!
Fotograferade många mackar men också mycket annat, håll utkik i kommande blogginlägg!
Eftersom jag tidigare fotograferat fram till och med Hammarstrand så börjar denna resa med Bispgården.

Esso/OK/OKQ8 på Genvägen 2

Shell/Bilisten på Forsvägen 68

Bensinmack ska det ha varit, okänt vad, på Forsvägen 74

BP/Statoil på Sundsvallsvägen 1

Här har jag inga uppgifter på att det varit bensinmack, på Järåvägen 18, kanske bara verkstad.
Andra adresser där det funnits mackar är: Forsvägen 45 & Sundsvallsvägen 14, vet ej vilka märken.

FINA/SP har funnits i Bispgården men där vet jag ej adressen.

Caltex/Texaco har också funnits, på adressen Annedalsstigen 1

BP fanns före 1955 på en annan adress, vet ej vilken.
"Nya" BP, numera Statoil, invigdes 1955.


1 kommentar:

  1. Visst är det skoj att göre en road trip med lite nostalgispaning. Var i Bergslagen i veckan och körde min :-)

    SvaraRadera