lördag 9 juni 2012

Storhallen

Resan fortsatte, efter Röjan var Rätansböle inplanerat för att kika efter den gamla handelsboden där Pratts bensin sålts.
Just där spöregnade det så jag hoppade över det och fortsatte fram till Rätansbyn och svängde norrut på 45:an.
Nästan framme i Åsarna igen så svängde jag av mot Börtnan, också okända trakter för mig.
Passerar en ortnamnsskylt det står Storhallen på och kort därpå får Golfens bromsar bekänna färg när vad som ser ut som en nedlagd affär skymtar i ögonvrån.
Det blir till att backa tillbaka några meter för att kunna stanna till på de gamla infarten.
Kameran åker fram och bilderna kan ni se här nedanför.
Lite senare på resan får jag reda på att affären nog lades ned redan på 80-talet.
Jag gissar på att det varit en ICA-affär.





3 kommentarer:

  1. Kul att Du delar med Dig av resans foto. Mck läsvärt!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt! Där var det ICA. En liten bit längre fram på vä. sida av vägen var det Konsum. Du hade kunnat få en guidad resa om du varit förbi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha...anar jag lite ironi? ;)
      2 butiker i knappt nån by alls, det var inte dåligt!

      Radera