Hur var det då med slanghaveriet strax nedanför Hallen, på hemväg från CCW?
Jo, det var kylningens bypass-slang som gav upp.
Här nedan kan ni se att det blev ett litet hål i den, klicka på bilden för att förstora upp den för att se riktigt! :-D
Efter att ha slaktat reservdunkens veckade påfyllningsrör i plast så kapade jag av en lämplig bit med hjälp av en kökskniv från husvagnen och skruvade dit den med de befintliga slangklämmorna.
Sen fyllde jag upp kylsystemet med vattnet från en dunk i husvagnen samt från husvagnstoaletten!
Det blev tätt och hade nog hållit än, men jag bytte till en ny gummislang istället i förra veckan.
Krisen är kreativitens källa. Smart lösning!
SvaraRaderaHar du en modern drivlina i Imperialen?
SvaraRaderaJapp, en 89:ans 318 med insprutning har jag stoppat i.
RaderaVäxellåda?? Bränsleekonomi?? 318 har ju varit känd för att gå billigt (åtminstonde de äldre, sitter en 318 i Furyn) hmmm...intressant!!
SvaraRaderaVanlig 727-låda från -73, renoverad + shift kit.
SvaraRaderaGår på ca. 1,3 vid lite längre körning utan husvagn om jag håller max 100 km/h & ca. 1,8 med husvagn.
Bakaxeln kommer liksom motorn från Dodge Van, för att det blev enklast att få till handbroms så.
Tror det är 3,21:1 utväxling i axeln som är av modell 8-3/8".
Ännu bättre ekonomi hade det väl blivit med vanens 4-stegade A-500 låda, men då är det en betydligt klenare konstruktion.