lördag 18 augusti 2012

Hemresan från CCW 2012 - Boda Kyrkby

Efter den delvis kaosartade vistelsen i Rättvik så styrde jag hemåt på en väg jag till större delen aldrig hade åkt på förut, tyvärr hade jag ju drabbats av en kraftig förkylning & dessutom feber som en mackspaningshämmande faktor, men några bilder blev det i alla fall.

I Boda Kyrkby ligger en gammal Shell-mack som finns med redan -79 i min stationsförteckning.
Någon gång mellan -97 & -02 skyltades den om till Bilisten som senare tydligen gav upp och lämnade orten, jag vet inte vilket år.
Man kan fortfarande tanka här på vad som nu kanske räknas som en s.k. "vit mack".

F.d. Shell på Björkallén 1

F.d. Shell på Björkallén 1

På andra sidan 4-vägskorsningen, snett mittemot gamla Shell, så hittade jag detta garage som bara måste ha tillhört en gammal Caltex-mack!
På Ovanmyra Byväg

På Ovanmyra Byväg

2 kommentarer:

  1. Inte hittar vi såna trevliga ställen...kan vi få låna din karta till nästa år!! ;p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Jag har så många kartor nu att jag tappat räkningen...
      Sök på Tradera!
      Det går att göra fynd där i kategorin "Bensinia".

      Radera