söndag 19 augusti 2012

Hemresan från CCW 2012, del 2 - Furudal

Vidare norrut!

Kärvsåsen hoppade jag över, Caltex fanns där 1956 men jag saknar en exakt adress.

Gulleråsen hoppade jag också över, mack av okänt märke har funnits här på adress: Gulleråsen 227.
Koppartrans låg på Furudalsvägen 519.

Då kommer vi fram till Furudal där jag stannade till och fotograferade T-ORES TANK vid ICA Näcken.
Detta var tidigare OKQ8, nedlagd i December 2009, och dessförinnan OK.

T-ORES TANK på Furudalsvägen 831
Gulf fanns här på 60-70-80 talet och den enda närmare adress jag har hittat är Södra Infarten, vilket man kan säga även är placeringen av nuvarande mack.
Kan OK ha tagit över Gulfs gamla mack när Gulf stack från byn?

Caltex  fanns i Furudal -56, kanske på Näsvägen 11, där jag inte vet säkert vad som legat.
Texaco fanns här 1975.

1 kommentar:

  1. Ja där har man stannat och provianterat ett antal gånger!!

    SvaraRadera