torsdag 6 mars 2014

En Göteborgsresa, del 32

Efter Surte kommer Agnesberg, där går det inte heller att tanka längre, bara en stor asfaltplan där pumparna var placerade på Bäcksins väg 1 mellan gamla och nya 45:an.
Det borde ha varit gamla OK som låg där under 70- & 80-talet, om något annat bolag tog över efter OK vet jag inte.
På 50-talet och fram till mitten på 60-talet fanns Caltex i Agnesberg, och ännu tidigare, redan på 30-talet fanns Texaco här.

Men nu över till inläggets enda bild, nämligen på gamla BP i Hjällbo.
Numera bemannad(!) Statoil, där det blev "pisspaus" och inköp av lite ätbart.
Killen som jobbade här tipsade mig även om ett billigt hotell i Göteborg, då det inte blev någon övernattning för mig i Lilla Edet och jag hade en natt kvar att ordna logi för själv innan jag var inbokad 2 nätter med dom andra Jämtarna på Gothia Towers.
Hotellet han tipsade om heter Spar Hotel Majorna och det kan verkligen rekommenderas!
En sökning på mobilen visade att det även finns ett Spar Hotel Gårda med något dyrare rum, det visade sig bero på att rummen var lite större.
Rumsstorleken kvittade för en natt tyckte jag och Majorna ringdes upp, parkering visade sig finnas i källaren i bevakat varmgarage, dessutom utan extra kostnad!
Nämnas bör att parkering i kallgarage på dyra fina Gothia Towers kostade 195:-/natt, varmgarage 295:-/natt...
Rum bokades på telefon, GPS:en programmerades och Golfens nos styrdes mot Majorna.
Lägg märke till skillnaden i snömängd mellan Bohus i förra inlägget och Hjällbo i detta inlägg!


BP/Statoil på Hjällbovägen 1

2 kommentarer:

  1. Välkommen till Göteborg! Hutlöst dyr parkering på Gothia, tur du hittade något billigare.

    SvaraRadera
  2. Anonym28/7/21

    Esso vart det på den bilden en gång i tiden. BP låg vid bondegärdet. Typ efter Hjällbo skolan.

    SvaraRadera