fredag 21 mars 2014

En Göteborgsresa, hemresan del 9

Framme i Borås!

Det blev ett besök på mitt "stamställe", alltså den mack jag brukade frekventera när jag hälsade på min vän som bodde på gångavstånd från den, innan hon flyttade till andra änden av stan.
Av någon underlig anledning tittade jag på klockan i bilen redan när jag for från Göteborg, jag brukar bara titta på armbandsuret annars, och tyckte jag kom iväg lite sent.
Framme i Borås ringer jag min vän som tycker jag är tidig, och då visar det sig att jag glömt ställa om klockan i bilen för vintertid!
Efter besöket på macken styr jag in mot de centralare delarna av staden och parkerar i närheten av stationen, där vi träffas.
Sen går vi till Café Bakgården för att äta lunch, jag åt en rejäl varm macka och lite gott fikabröd till efterrätt, och prata om vad som hänt sen vi träffades sist.



Statoil på Kasernvägen 2


Mer info om mackar och adresser i Borås kan ni se HÄR i en nyligen uppdaterad lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar