lördag 22 februari 2014

En Göteborgsresa, del 26

I Alvhem ligger en vad som verkar vara en helt fantastisk ICA-affär, Svenssons Livs.
Dom verkar ha allt mellan himmel & jord!
Vad sägs om, förutom bensin & diesel, t.ex. gasol, oljefilter till MC, djurfoder, ved, Q8:s oljor, you name it!
Jag ångrar faktiskt lite att jag inte tog mig tid att gå in och titta och kanske köpa nånting jag inte behövde bara för att det gick.

Tapp på Adolf Fredriks väg 14
I övrigt har jag inte hittat mycket om mackar i Alvhem, Texaco fanns här på 30-talet vet jag, tyvärr har jag ingen adress.

2 kommentarer:

  1. Ett par gamla vänner till mig som har stället. Ja, där finns det mesta och lite till! Q8:s oljor säljs billigt i lösvikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det går bra för dom!
      Det finns för lite affärer i denna stil!

      Radera