fredag 28 februari 2014

En Göteborgsresa, del 28

Host och snörvel...Imperial 58 har blivit kraftigt förkyld, men vågar sig ut på nätet en stund.
Jag hoppas att inte virus från människa kan smitta till dator!

Älvängen hade jag kommit fram till och här finns bara Statoil kvar.
Om det är en tidigare Essomack vet jag inte.

Statoil på Göteborgsvägen 92
Annat var det förr i tiden då det har funnits både Gulf, IC/OK, Nynäs & Shell här.

Gulf fanns fram till senare delen på 60-talet, adress okänd.
IC/OK från 40-talet fram till senare delen på 70-talet, adress okänd.
Nynäs kom hit nån gång efter 1971, för den finns inte med i kartan från det året, 1980 däremot finns den med som "NP:s automatstation", adress okänd.
Shell låg på Tolleredsvägen vid 45:an, var kvar så sent som 2005, men 2009 var den jämnad med marken p.g.a ombyggnad av vägen.

Jag har hittat  två adresser där mackar har legat, dock vet jag inte vilka bolag.
Göteborgsvägen 74 & 81



1 kommentar:

  1. Ingen fara, antivirusprogram är installerat ;-)

    SvaraRadera